Cliëntenraad

  1. Home
  2. Cliëntenraad

Cliëntenraad

De cliëntenraad behartigt de belangen van de cliëntenpopulatie van STER-Q Thuis en bestaat uit drie enthousiaste leden, te weten Edo Immink, Wil Vergouwen en Jopie Rasenberg. Een vierde positie is vacant.

Doel Cliëntenraad

Het doel van de cliëntenraad is het behartigen van de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van STER-Q Thuis. STER-Q Thuis hecht als organisatie grote waarde aan klanttevredenheid en is van mening dat medezeggenschap vanuit cliënten daar een bijdrage aan kan leveren. De cliëntenraad is er om uw stem te vertegenwoordigen in de vorming en uitvoering van het beleid van STER-Q Thuis  als zorgaanbieder. Dat leidt tot gevraagd en ongevraagd advies vanuit de raad aan de bestuurders van STER-Q Thuis over de (invulling van de) dienstverlening. De cliëntenraad fungeert niet als klachtencommissie. Voor eventuele klachten wordt u, zoals vermeld in de algemene voorwaarden, verwezen naar het klachtenreglement op de website van STER-Q Thuis.

De cliëntenraad bestaat uit twee leden die in nauw overleg met het bestuur en management van STER-Q Thuis kijken naar het jaarplan met daarin de jaarlijkse doelstellingen. De cliëntenraad ziet er op toe dat resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek worden verwerkt in het Jaarplan. De leden van de cliëntenraad ontvangen graag terugkoppeling van cliënten om er met die input voor te zorgen dat de dienstverlening van STER-Q Thuis blijft voldoen aan verwachtingen van cliënten.

Daarnaast heeft de cliëntenraad een rol in het meedenken over het financiële beleid en de planvorming van de dienstverlening waarbij tariefstelling een onderwerp is.

Het belangrijkste doel is echter dat de leden van de cliëntenraad als vertegenwoordigers van de gehele cliëntenpopulatie in gesprek zijn met het bestuur en management van STER-Q Thuis over de kwaliteit van  dienstverlening. Dat onderwerp gaat u direct aan. Hoe tevreden bent u met de aanwezigheid van de collega’s van STER-Q Thuis en de zorg die zij verlenen? En kunt u uw mening daarover voldoende kwijt bij de betrokken Zorg en Welzijnscoördinator van STER-Q Thuis? De cliëntenraad hoort graag van u ten aanzien van zaken die u graag anders zou zien, of zaken waarover u juist zeer tevreden bent; elke terugkoppeling is welkom!

Vacature Cliëntenraad

Momenteel bestaat de Cliëntenraad uit drie leden. Om het verloop in de raad te kunnen borgen zijn we op zoek naar versterking. Als u waarde hecht aan inspraak op de inhoud van de dienstverlening, dan kunt u daar met een geringe tijdsinvestering uw bijdrage aan leveren. Voor vragen over wat de rol als lid van de Cliëntenraad inhoudt kunt u per mail of telefonisch contact met ons opnemen via onderstaande contactgegevens.

Contact

U kunt ons per mail bereiken via clientenraad@ster-q-thuis.nl of via het algemene telefoonnummer van STER-Q Thuis (076-8885285) kenbaar maken dat u graag telefonisch in contact komt. U wordt dan teruggebeld door een van de leden van de cliëntenraad.